Ga naar de inhoud
Airco Bollenstreek

Visuele identiteit 
op orde

Visuele identiteit

Koel en warm tegelijk

Airco Bollenstreek is dé specialist in klimaatoplossingen voor particulieren en bedrijven in de bollenstreek, van airco’s tot warmtepompen. Met de groei van hun onderneming werd het tijd om de visuele identiteit aan te passen aan de professionaliteit van de organisatie. Een opdracht die we met plezier oppakten.

Logo Airco Bollenstreek - RGB

Het logo als inspiratiebron

Airco Bollenstreek zorgt voor optimale klimaatbeheersing. Bij de vernieuwing van de visuele identiteit vroegen ze om een frisse uitstraling die zowel de technische expertise als de energie van hun service uitstraalt. We gebruikten hun bestaande logo, haalden de kern eruit en bouwden een vernieuwde visuele identiteit die de merkwaarden weerspiegelt. Deze doorgetrokken identiteit maakt het merk nu overal herkenbaar: zowel op de website als in de toekomstige bestikkering van de servicebussen.

Herkenbaarheid door kleur en vorm

De nieuwe visuele identiteit draait om herkenbaarheid. Door strategisch gebruik van kleuren en vormen maakt Airco Bollenstreek een blijvende indruk, zelfs zonder het logo. De blauwe en rode kleuren uit het oorspronkelijke logo zijn behouden, terwijl we paars (techniek), groen (duurzaamheid) en geel (energie) hebben toegevoegd. Deze kleurencombinatie versterkt de technische kracht en duurzame oplossingen van het bedrijf.

Bus

“Geweldig hoe ze met ons logo een huisstijl hebben gemaakt. Ik zie nu de toegevoegde waarde.”

Tom Wassenaar – Airco Bollenstreek

Fotografie die het merk verder versterkt

Fotografie speelt een belangrijke rol in de visuele identiteit van Airco Bollenstreek. We maakten en gebruikten beelden die de betrouwbaarheid en professionaliteit van het bedrijf uitstralen. Van de iconische busjes tot de medewerkers in actie, de fotografie versterkt de merkbeleving en zorgt voor een consistente uitstraling in alle communicatie. Zo komen de visuele elementen van het merk niet alleen in het logo en de kleuren terug, maar ook in de kracht van beeld.

Zoek jij ook verkoeling voor je merk? Of heb je behoefte aan wat meer warmte?