IKC de Schelf
Goed voor elkaar
Goed voor elkaar
Vernieuwde visual identity
In de afgelopen jaren heeft IKC de Schelf zich nóg sterker ontwikkeld en wil dat naar de toekomst blijven doen. Als onderdeel van de Hoeksche School zetten zij zich in voor een omgeving waarin kinderen zich vrij kunnen ontwikkelen. Tijd om deze groei en toekomstvisie op een heldere manier te communiceren! Wij ontwikkelden een nieuw logo en nieuwe huisstijl, waarmee ze de komende jaren visueel vooruit kunnen.
Om te komen tot een goed logo duiken wij in de strategie, de kernwaarden, de geschiedenis en de toekomstvisie van IKC de Schelf. We kiezen kleuren die passen bij de merkwaarden en ontwikkelen een bijpassende vormentaal, font en beeldconcept die aansluit op de identiteit van het IKC en haar doelen.
Onmiskenbaar is de geschiedenis rondom vlas. Het zit verweven in de naam van het IKC en in de straatnamen van de wijk van hun locatie. Het logo is een grafische weergave geworden van de bloem van de vlasplant. Dit staat synoniem aan groei en ontwikkeling en samen met de gekozen kleuren past het volledig bij de kernwaarden; trots, creatief, samen en vertrouwen
“Wij vinden het knap hoe Buro Smaakmakers van onze naam en bijbehorende kernwaarden een nieuw logo en bijpassende huisstijl heeft ontwikkeld! De nieuwe huisstijl en logo presenteren wij nog steeds met trots aan onze ouders en leerlingen.”
Presentatie
We hebben gekozen voor één moment om de nieuwe huisstijl te presenteren. In de aanloop heeft Buro Smaakmakers de middelen gemaakt die hierbij passen. Samen heeft het de vrolijke, creatieve en kleurrijke uitstraling die helemaal past bij IKC de Schelf.