Ga naar de inhoud
IKC de Schelf | Project | Buro Smaakmakers | Strategie | Branding | Fotografie | Videografie | Creatief Concept | Social Media
IKC de Schelf

Goed voor elkaar

Visuele identiteit, Content creatie

Goed voor elkaar

IKC de Schelf is een integraal kindcentrum, waar alle kinderen van van 0 tot en met 13 jaar welkom zijn. Het is een samenkomst van kinderopvang en basisschool die zorgt voor een veilige omgeving. Dé plek waar kinderen optimaal opgroeien en zich in een doorgaande lijn optimaal kunnen ontwikkelen. Aan Buro Smaakmakers de vraag om een nieuwe huisstijl te ontwerpen voor dit IKC.
ikc-aspect-ratio-537-408

Vernieuwde visual identity

In de afgelopen jaren heeft IKC de Schelf zich nóg sterker ontwikkeld en wil dat naar de toekomst blijven doen. Als onderdeel van de Hoeksche School zetten zij zich in voor een omgeving waarin kinderen zich vrij kunnen ontwikkelen. Tijd om deze groei en toekomstvisie op een heldere manier te communiceren! Wij ontwikkelden een nieuw logo en nieuwe huisstijl, waarmee ze de komende jaren visueel vooruit kunnen.

Om te komen tot een goed logo duiken wij in de strategie, de kernwaarden, de geschiedenis en de toekomstvisie van IKC de Schelf. We kiezen kleuren die passen bij de merkwaarden en ontwikkelen een bijpassende vormentaal, font en beeldconcept die aansluit op de identiteit van het IKC en haar doelen.

Onmiskenbaar is de geschiedenis rondom vlas. Het zit verweven in de naam van het IKC en in de straatnamen van de wijk van hun locatie. Het logo is een grafische weergave geworden van de bloem van de vlasplant. Dit staat synoniem aan groei en ontwikkeling en samen met de gekozen kleuren past het volledig bij de kernwaarden; trots, creatief, samen en vertrouwen

“Wij vinden het knap hoe Buro Smaakmakers van onze naam en bijbehorende kernwaarden een nieuw logo en bijpassende huisstijl heeft ontwikkeld! De nieuwe huisstijl en logo presenteren wij nog steeds met trots aan onze ouders en leerlingen.”

Mark Enterman, IKC de Schelf

Presentatie

We hebben gekozen voor één moment om de nieuwe huisstijl te presenteren. In de aanloop heeft Buro Smaakmakers de middelen gemaakt die hierbij passen. Samen heeft het de vrolijke, creatieve en kleurrijke uitstraling die helemaal past bij IKC de Schelf.

Fotografie

Een nieuwe visuele identiteit vraagt om nieuwe beelden. Wij ontwikkelden een fotografieconcept dat het mogelijk maakt om online altijd in dezelfde stijl te communiceren. De grootste uitdaging? De AVG-wetgeving. Niet iedereen mag zomaar op de foto. Met een scherpte- en dieptebewerking rekenden we af met deze hindernis.

Wil jij jouw visuele identiteit ijzersterk neerzetten?